Genesis x Convertible
Genesis, niet echt een bekende naam in Nederland als je het over auto’s hebt. Toch is dit een bijzonder succesvol automerk in de Verenigde Staten.Sterker nog: het is daar gerangschikt als de hoogste van alle premium automerken in de J.D. Power U.S. lijst. Het is het luxemerk van Hyundai. Het merk is ook in Europa van start gegaan in Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. De afgelopen twee jaren heeft Genesis, naast de bestaande modellen drie conceptmodellen getoond, alle drie volledig elektrisch aangedreven. Te beginnen met de Genesis X Concept en de Genesis X Speedium Coupe en als laatste de Genesis X Convertible.
Die laatste is absoluut het topmodel: met trots gepresenteerd door de Belgische hoofdontwerper van Genesis, Luc Donckerwolke. Het mooie is dat de Genesis X Convertible ook werkelijk in productie zal gaan. Grote kans dus dat deze auto ook in Nederland op de markt komt. De Genesis X Convertible is een open auto, dat wil zeggen als de hardtop is weggeklapt.
De laatste jaren is het segment cabriolets flink gesaneerd, er is flink gesneden in de klasse Mercedes-Benz S-Klasse cabriolet, Jaguar XK, BMW 8-serie en Bentley Continental convertible, dus mooi dat er ééntje bij komt.
De buitenkant
Waar de bekende merken van een metalen klapdak zijn overgestapt naar een stoffen dak, wordt de Genesis x Convertible daar toch mee uitgerust. De auto vertoont wel overeenkomsten met de andere modellen van het merk, maar gaat qua design toch echt een next level in. Het design heeft zowel klassieke als ultramoderne kenmerken. Een lage daklijn, een lange, brede motorkap, gecombineerd met ultramoderne, enorm lang doorlopende koplampen en achterlichten over de zijflanken. De spectaculaire kingsize velgen zorgen voor een sportieve uitstraling.
De binnenkant
Ook het interieur is een lust voor het oog. Super modern, maar toch niet extreem vormgegeven. Het interieur heeft een redelijk minimalistische design. De cockpit is helemaal op de bestuurder is gericht. Het grote digitale paneel bevat het instrumentarium, maar ook het infotainmentsysteem. De middentunnel is optisch zwevend en heeft balvormige schakelunit. Het interieur biedt plaats aan vier inzittenden. Er is veel gebruik gemaakt van gerecyclede materialen, zoals het fraai gestikte bruin en zwarte leer, de veiligheidsgordels en delen van het stuurwiel.
De aandrijving
Technisch gezien zijn de drie Genesis X modellen gelijk. Ze hebben een elektrische aandrijflijn, waarvan de invulling en de technische specificaties nog niet bekend zijn gemaakt. Genesis kan gebruik maken van de aandrijving van bijvoorbeeld het model Genesis Electrified G80, maar natuurlijk ook van andere elektrische aandrijflijnen van de Hyundai Motor Group.
Kijk voor meer informatie over de Genesis x Convertible op Genesis.com.