Heropening en nieuwe huisstijl voor Hermitage Amsterdam
De Amsterdamse Hermitage grijpt de heropening aan om een nieuwe huisstijl te introduceren. Sinds maandag 1 juni 2020, toen de Hermitage de tentoonstellingen weer kon openen met 1,5 meter-formule, wordt de nieuwe visuele identiteit stapsgewijs ingevoerd.
Kenmerkend voor de stijl, ontwikkeld door het Amsterdamse ontwerpbureau Studio Berry Slok, is het woordbeeld HERMITAGE. De gebruikte letter is CAKO van het Franse ontwerpersduo Violaine & Jérémy. Er is een monogram ontworpen, dat de band tussen de Hermitages in Amsterdam en in St.-Petersburg visualiseert met het logo van het Staatsmuseum de Hermitage en een gestileerde tulp van de hand van Illustrator Jorien Doorn van Bytes & Brushes. De nieuwe huisstijl van de Hermitage, mede tot stand gekomen op advies van communicatie-expert Peter Paul Blommers, vervangt de meer dan 15 jaar oude ontwerpen van Mónica Waalwijk de Carvalho van Artgrafica.
Van new kid on the block naar een museum met een heel eigen status
Paul Mosterd, adjunct-directeur van de Hermitage Amsterdam: ‘We zijn blij dat we deze introductie kunnen combineren met de heropening. We werkten de afgelopen maanden weliswaar vanuit huis, maar zaten zeker niet stil. Ik ben heel trots dat we in hoog tempo konden werken aan een nieuwe huisstijl voor het volgende decennium. Ooit waren we de new kid on the block in museumland. Nu zijn we een museum met een heel eigen status. Deze huisstijl laat dat in optima forma zien.’
Vanaf 1 juni weer geopend met drie tentoonstellingen: Juwelen!, Groepsportretten van de 17e eeuw en WOEST!
De Hermitage Amsterdam heropende de deuren voor het publiek afgelopen maandag 1 juni. Te zien zijn drie grote tentoonstellingen: Juwelen! Schitteren aan het Russische hof (verlengd!), Groepsportretten van de 17e eeuw en Willem van Genk: WOEST. Door het hele gebouw zijn uitgebreide corona-maatregelen ingevoerd, zodat je een veilige en rustige één-op-één ervaring met de kunstwerken kunt beleven. De tentoonstellingen zijn uitsluitend toegankelijk met een online e-ticket. Timeslots zijn ingevoerd om de bezoekersstromen goed te kunnen reguleren. De tickets zijn online verkrijgbaar via de webshop van de Hermitage. Om direct contact te vermijden worden er geen tickets aan de kassa verkocht.
Over Studio Berry Slok
Studio Berry Slok werkt met zeven ontwerpers, met name voor opdrachtgevers in de culturele sector. Kenmerkend voor het bureau is de combinatie van ruimtelijk en grafisch ontwerp.
Meer lifestylenieuws? Check onze uitgebreide Lifestyle NWS lifestylerubriek!
Wil jij op de hoogte blijven van al het laatste lifestyle nieuws en meekijken achter de schermen van de Lifestyle NWS redactie? Volg ons dan op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest!