Illustrator Anna Wijnands lanceert exclusieve Hallmark kaartencollectie
De nieuwe exclusieve Hallmark kaartencollectie van illustrator Anna Wijnands brengt instant een ‘joie de vivre – gevoel’ over aan de ontvanger. Haar inspiratiebron voor het ontwerpen van de 12 kaarten was de stad Parijs. Anna: “In deze tijd waarin we vooral contact onderhouden via sociale media, is een kaartje sturen en krijgen extra speciaal.”
Parijs als inspiratiebron voor Anna Wijnands
Een kaartje versturen en ontvangen is altijd leuk. Of het nu zomaar is of voor een speciale gelegenheid zoals een huwelijk, geboorte, verjaardag of verhuizing: iedereen wordt blij van een persoonlijke kaart. Voor de nieuwe collectie gebruikte Anna Wijnands de stad Parijs als inspiratie: denk aan Parisiennes die flaneren over één van de mooie boulevards of proosten in een gezellige bistro. Met de kaartjes wil Anna een het gevoel van ‘joie de vivre’ overbrengen: een uitdrukking die zich het beste laat vertalen als ‘levensvreugde’.
Hotspots in de stad van de liefde
Dit voorjaar ontwierp de illustrator de kaartencollectie in de stad van de liefde. Ze bracht er een aantal weken door om de sfeer en het gevoel van Parijs te vertalen naar mooie illustraties. Tijdens haar verblijf in Parijs ontdekte Anna een aantal bijzondere hotspots, die ze heeft gebruikt als inspiratie. De bijzondere patisserie Le Valentin Vivienne, La Favorite in le Marais en de spiegelzaal in Opera Garnierbijvoorbeeld. Anna: “Met mijn schetsboekje in de hand ben ik de hele stad door gewandeld. Het is bijzonder dat ik iedereen nu blij kan maken met mijn ontwerpen.”
De 12 speciaal voor Hallmark ontworpen kaartjes in diverse thema’s zijn nu te versturen via de Hallmark website.
Over Anna Wijnands
Van live illustreren op evenementen tot een kaartencollectie: illustrator Anna Wijnands werkt voor merken als Hallmark, Prada en Dior. Neem ook vooral even een kijkje op haar website.
Over Hallmark
Hallmark is in 1910 opgericht in Amerika door Joyce C. Hall. De destijds 18-jarige Joyce was ervan overtuigd dat mensen een diepgeworteld verlangen hebben naar echte sociale contacten. De wenskaart is het ideale middel om daar invulling aan te geven. Die boodschap bracht hij over op drogisterijen en cadeauwinkels en daarmee verkocht hij in rap tempo zijn schoenendozen vol wenskaarten. Nu, ruim 100 jaar verder helpen we mensen nog steeds bij het versterken van waardevolle relaties, en is Hallmark een internationaal merk. Van wenskaarten tot cadeauartikelen; Hallmark is vertegenwoordigd in meer dan 100 landen en in ruim 30 talen. Televisiezenders in de USA en het eigen crea merk Crayola maken van Hallmark een iconisch bedrijf dat zich focust op de toekomst en het maken van echt contact.