Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder
De fantastische vierwielaangedreven Lamborghini Huracán Evo kreeg begin dit jaar al een achterwielaangedreven broertje en nu is ook een achterwielaangedreven open Huracán Evo, de Spyder, op komst in het Italiaanse Sant’Agata Bolognese. Vanaf de zomer heb je dan de keus uit 4 versies van de Huracán Evo; 2 coupé’s en 2 cabriolets, oftewel Spyders. Beide als vierwiel of tweewiel aandrijver. Je zou verwachten dat de vierwielaandrijvers de voorkeur krijgen boven de achterwielaandrijvers( RWD), maar er zijn wat overdenkingen. De achterwielaandrijvers zijn goedkoper, hebben een lager gewicht en hebben de unieke Performance Traction Control System (P-TCS) aan boord en die zorgt voor meer rijplezier en betere tractie bij het uitkomen van een bocht. Okay, ze hebben iets minder vermogen (30 pk oftewel 610 vs. 640 pk)) maar dat merk je in de praktijk niet of nauwelijks.
Buitenkant
De Huracán Evo RWD heeft ten opzichte van de vierwielaangedreven Huracán Evo een andere diffuser en een splitter met grotere luchtinlaten. Het maakt dat de RWD een minder druk design heeft en dat maakt hem nog mooier. De softtop van de achterwielaangedreven Evo is met een druk op de knop in 17 seconden te openen of te sluiten en dat is eigenlijk best wel langzaam. Het wagengewicht is door de extra verstevigingen aan de carrosserie 120 kilo hoger dan de gesloten Evo RWD, maar 33 kilo lichter dan de reguliere Evo.
De bodem van de Huracán Evo RWD is zodanig gevormd, dat de rijwind de auto als het ware aan de weg laat kleven. Al met al heeft de auto een schitterend design met een superieure uitstraling van snelheid, luxe en exclusiviteit.
Interieur
Aan de binnenkant zijn er geen afwijkingen ten opzichte van de andere Huracán Evo versies. Het geheel oogt nog steeds helemaal bij de tijd en ook de hulpsystemen zijn state-of-the-art. De Huracán Evo’s hebben drie rijmodi; Strada, Sport en Corsa waarmee de wielophanging, tractiecontrole en de achterwielbesturing zijn te manipuleren.
Motor
De 5,2-liter V10 motor ligt achter de zitplaatsen. Het is één van de weinige atmosferische (geen turbo) motoren die er op dit niveau nog te koop zijn. 610 pk levert deze fantastische motor van Lamborghini, genoeg om in 3,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De topsnelheid van de Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder is 324 km/h.
De prijs voor afleveringen in Europa is vastgesteld op 175.838 euro, daar komen dan nog wel de belastingen per land bij op.
Meer autonieuws? Check onze uitgebreide Lifestyle NWS autorubriek!
Wil jij op de hoogte blijven van al het laatste lifestyle nieuws en meekijken achter de schermen van de Lifestyle NWS redactie? Volg ons dan op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest!