Lamborghini Huracán Tecnica
De Lamborghini Huracán is het sportwagenmodel waarover wij op Lifestyle NWS waarschijnlijk het vaakst geschreven hebben. Voorbeelden vind je hier, hier en hier. En dat is niet voor niets natuurlijk, want de Huracán is één van de meest opwindende auto’s die ooit gemaakt zijn. Lamborghini vindt dat het nu tijd is om afscheid te nemen van het model en doet dat met een laatste versie van de Huracán: de Lamborghini Huracán Tecnica. Van 15 tot en met 24 april 2022 zal de Tecnica te zien zijn op de New York International Auto Show.
Het beste van de hele serie Huracán
De Lamborghini Huracán Tecnica biedt het beste van de hele serie Huracán. Het is een auto die geschikt is voor alledag, maar ook voor op het circuit mocht je daar zin in hebben. Comfortabel genoeg, maar ook bloedsnel met dezelfde motor als in de extreme Huracán STO, de fantastische, atmosferische Lamborghini 5,2-liter V10, 640 pk sterk en een acceleratie van 0-100 km/u in 3,2 seconden. En dat met alleen achterwielaandrijving! Om de boel veilig op de weg te houden heeft de Tecnica uitgebreide controlesystemen aan boord. De opvolger van de Huracán komt in 2024 op de markt en zal een stekkerhybride aandrijving hebben.
De buitenkant
Vergeleken met de Huracán Evo is de Tecnica een stuk aerodynamischer, het scheelt zo’n 20 procent minder luchtweerstand en 35 procent meer efficiëntie. Ook is de Lamborghini Huracán Tecnica zes centimeter langer dan de Evo waardoor hij wat lager en breder lijkt. Aan de achterkant valt de gefixeerde spoiler op. Niet alleen ziet dat er wat sportiever uit, het heeft ook een praktisch nut voor de downforce uiteraard en dat is zeker belangrijk voor deze achterwielaandrijver.
Er is een nieuw remkoelsysteem gemonteerd om de 1.379 kg zware sneller te laten remmen. Het uitlaatgeluid klinkt nu nog scherper dan we gewend waren van de Huracán. De achterwielaangedreven Tecnica heeft ook achterwielbesturing. De Tecnica heeft een nieuwe bumper, frontsplitter en voor het eerst een luchtgordijn. Aan de achterkant een nieuwe verticale glazen achterruit en een nieuwe bumper met geoptimaliseerde luchtinlaat. Nieuwe Damiso 20″ diamantgeslepen wielen maken het plaatje af.
De binnenkant
Binnen in domineren de exclusieve interieurafwerkingen. Alcantara en Carbon Skin®, een innovatief koolstofvezelmateriaal en eventueel lederen bekleding is te kiezen. Het LDVI-systeem (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) is verder aangescherpt, met als rijmodi Strada, Sport en Corsa waarbij de wielophanging, tractiecontrole, vierwielaandrijving, de koppelverdeling per wiel en de nieuwe achterwielbesturing automatisch worden aangestuurd.
Android Auto, Apple CarPlay en de spraakdienst Amazon Alexa zijn standaard aanwezig. Het geavanceerde HMI-interface is exclusief voor de Tecnica ontworpen, met on-board dagboeken van bestemmingen en tracktijden.
De motor
Achter de twee zitplaatsen ligt de nog steeds fantastische Lamborghini 5,2-liter V10. Eén van de weinige atmosferische (geen turbo) motoren die er op dit niveau nog te koop zijn. De motor staat garant voor fantastische prestaties, in combinatie met het motorgeluid is het optimaal genieten geblazen.
Kijk voor meer informatie over de Lamborghini Huracán Tecnica op de website van Lamborghini.