Lifestyle NWS 2015

‘Dream Big!’

‘Nieuw jaar, nieuwe kansen!’ Voor internetondernemer Danielle Smit is de jaarwisseling een mooi moment om terug te blikken en vooruit te kijken. Welke doelen heeft ze het afgelopen jaar met Lifestyle NWS behaald? En wat wil ze dit jaar bereiken?

Dit kan beter

Sinds november 2012 is Danielle de trotse eigenaar van lifestyle-news.nl, een online lifestyle magazine dat eigenlijk ontstaan is uit frustratie. Danielle: ‘Voorheen moest ik mijn lifestyle nieuwtjes nog van verschillende websites af plukken. Vaak ergerde ik me op die sites aan de onoverzichtelijkheid, slechte navigatie, technische fouten, de opbouw, het chaotische samenspel van artikelen en de styling. Met mijn achtergrond als webdesigner wist ik dat dit beter kon.’

Work hard, play hard!

Lifestyle NWS is haar antwoord op die frustratie. Ze heeft een plek op het web gecreëerd waar sophisticated business ladies zoals zij in één oogopslag de informatie kunnen vinden die aansluit bij hun belevingswereld. ‘Ik ben een meisje-meisje dat houdt van mode maar ook van snelle auto’s, mijn telefoon staat vol met handige werkapps en ik weet precies waar alle after work hotspots zijn. Lifestyle NWS is er voor de ondernemende hoogopgeleide vrouw van twintig plus die niet alleen gefixeerd is op haar carrière maar ook veel waarde hecht aan haar vrije tijd. Work hard, play hard! De pijlers van Lifestyle NWS: carrière, fashion, gadgets, beauty, food, travel, design, auto’s en lifestyle.’

Reclamebanner-vrij

Wat maakt Lifestyle NWS gebruiksvriendelijker dan al die andere sites? ‘Ik heb me voornamelijk gericht op ordelijkheid en het visuele aspect. Veel beeld dus. Daarnaast is de homepage geheel reclamebanner-vrij. Want laten we eerlijk zijn, die zijn hoogst irritant. En advertorials plaats ik alleen als ze aansluiten bij de interesses van doelgroep van Lifestyle NWS.’

Sterke identiteit

Waarom zo kritisch over die advertorials? Daar genereer je toch inkomsten uit? ‘Een sterk imago berust op een sterke identiteit. Als ik elke reclame-uiting zou plaatsen, verlies ik die identiteit. Niet op korte termijn geld verdienen maar continuïteit en een lange termijn visie staan bij mij voorop. Weet je wat zo mooi is, door mijn kritische advertentiebeleid worden de advertorials die ik wel plaats, hartstikke goed gelezen. Voor de bedrijven die matchen is het dus aantrekkelijk om bij mij te adverteren en zij weten mij dan ook steeds beter te vinden. Zo zie je maar weer: als je ergens voor staat, komt ’t met het financiële aspect ook wel goed.’

Online communicatiedeskundige 

Na haar studie Media & Cultuur (Bachelor & Master aan de Universiteit van Amsterdam ) en freelance klussen voor mediabedrijven als de VARA en Endemol weet Danielle precies wat de succesfactoren zijn waaraan een website moet voldoen. Maar wat haar pas echt uniek maakt, is dat ze zo’n website dankzij haar technische achtergrond ook gewoon zelf kan bouwen, onderhouden en monitoren.

20.000 unieke bezoekers per maand

Voor de oprichting en doorontwikkeling van Lifestyle NWS heeft zij al die verworven vaardigheden ingezet. En niet zonder succes. ‘Het aantal unieke bezoekers, Twitter volgers en Facebook likes blijft maar groeien! Had de site 2013 al 10.000 unieke bezoekers per maand, vorig jaar is dat aantal verdubbeld naar ruim 20.000. 2014 was ook het jaar van Instagram. Van 0 naar 11.000 volgers in een halfjaar tijd! Fantastisch toch?!’

SEO

Ook op het gebied van SEO (zoekmachine optimalisatie) heb ik sprongen gemaakt. Niet alleen de bezoeker maar ook Google hecht veel waarde aan een gebruiksvriendelijke website. Een goed staaltje zoekmachine optimalisatie zorgt er niet alleen voor dat je hoger komt te staan in de zoekresultaten, ook bereik je hiermee dat bezoekers eerder op je website komen. Qua vindbaarheid in Google doe ik het inmiddels beter dan sites als Forbes en Reuters. Dat succes smaakt naar meer!’

Lifestyle NWS app

In 2015 wil Danielle met Lifestyle NWS nog meer bereik en merkbekendheid genereren. ‘Niet 20.000 unieke bezoekers per maand, maar het dubbele: 40.000. Om dat te bereiken moet ik zowel online als offline aan de bak. Online heb ik het afgelopen jaar bijgehouden welke content het goed deed en wat minder aansloeg bij de doelgroep. Op basis daarvan zullen sommige rubrieken dit jaar verdwijnen, maar daar komen gelukkig ook weer hele mooie rubrieken voor terug. De rubriek Celebs bijvoorbeeld wordt Design, een rubriek over interieur en architectuur. Daarnaast vindt binnen elke rubriek verdieping plaats in de vorm van gespecialiseerde redacteuren die binnen hun vakgebied bovenop de trends zitten. Lifestyle NWS moet trendsettend zijn, niet trendvolgend. And last but not least, in het voorjaar van 2015 wordt de Lifestyle NWS app gelanceerd!

Sophisticated business ladies

De agenda staat ook al vol met allerlei offline activiteiten. ‘Om naamsbekendheid te verwerven moet je offline ook contact onderhouden met je doelgroep. Ik loop een hoop belangrijke events en feestjes af en kom daar dan allerlei fantastische sophisticated business ladies tegen die mij weer inspiratie geven voor de site. En als ik zelf niet kan, stuur ik een van mijn freelance redacteuren op pad als mijn visitekaartje. Offline netwerken is net zo belangrijk als online netwerken.’

Dream Big!

Grootse plannen dus in 2015. En als we even vooruit spoelen naar 2020? ‘Over vijf jaar moet Lifestyle NWS het mooiste en meest invloedrijke online lifestyle magazine van sophisticated vrouwelijk Nederland zijn. En ons team zal er dit jaar ook weer keihard en met heel veel plezier voor knokken om die droom waar te maken. Dream Big!’

Danielle

Tekst: Sophie Verschoor
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste lifestyle nieuws en meekijken achter de schermen van de Lifestyle NWS redactie? Volg ons dan op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest!