Maison Margiela lanceert 3 nieuwe ‘Replica’ geurkaarsen
Maison Margiela heeft de ‘Replica’ collectie van parfums geassocieerd met een collectie van geurkaarsen. Net als de parfums wekken deze luxe kaarsen bepaalde beelden, indrukken, herinneringen en emoties op, die zowel persoonlijk als universeel kunnen zijn. Elke kaars is een perfecte match met een parfum, waarop de geur van de kaars is gebaseerd. En deze heerlijke collectie is dit seizoen uitgebreid met drie nieuwe luxe geurkaarsen.
‘Replica’: de universaliteit van gedeelde herinneringen
In 1994 introduceerde fashionbrand Maison Margiela voor het eerst ‘Replica’: een collectie van kleding en accessoires, geïnspireerd op diverse objecten, verzameld over de hele wereld, en zorgvuldig uitgekozen vanwege hun universele en tijdloze eigenschappen, zowel qua stijl als achtergrond (geschiedenis). Elk item van de ‘Replica’ collectie is op identieke wijze gereproduceerd om de authenticiteit en charme van het origineel te behouden. Daarnaast is alles voorzien van een eenvoudig wit label, waarop zowel de oorsprong, periode als de stijl is omschreven.
Geïnspireerd door de modecollectie die de dezelfde naam deelt, is in 2012 de parfumcollectie ‘Replica’ geïntroduceerd. Geheel in lijn met het creatieve proces van het huis, zijn de 13 parfums onlosmakelijk verbonden met herinneringen. Herinneringen die zowel een staat van een ‘collectief onbewust zijn’ aanspreken, als aan persoonlijke ervaringen kunnen herinneren. Elke geur is gelinkt aan een specifieke herinnering, een plek of een momentopname.
Met de hand gemaakt, voor een unieke, luxueuze touch
Net als voor de geuren staat ook de ‘Replica’ geurkaarsen collectie voor een hoge kwaliteit van ingrediënten, verpakkingsmaterialen en een zorgvuldig productieproces. Het onderzoek en het ontwikkelingsproces van elke kaars wordt gecontroleerd door de originele parfumeurs, om de hoogste kwaliteit te garanderen. Elke kaars bevat een uitzonderlijk hoog parfumconcentraat van tien tot twaalf procent, en staat garant voor ongeveer 40-41 branduren.
De geurkaarsen zijn deels met de hand gemaakt, en dit kost de vakmensen van Maison Margiela Fragrances ongeveer zeven uur. Ht eindproduct komt tot stand door middel van het gebruik van de beste kwaliteit wax en een stevig, zwaar glas. Bovendien is de wax op zorgvuldige wijze gekleurd, en reflecteert op deze manier de tinten van de originele parfums. Geïnspireerd op de kleding- en accessoire lijn van Maison Margiela, kunnen de witte labels van katoen zelfs door de consument op maat gemaakt laten worden voor een extra unieke, luxueuze touch.
Drie nieuwe ‘Replica’ geurkaarsen
Naast de verdere uitbreiding van de ‘huisparfum’ collectie, met een sprankelend nieuw design, breidt Maison Margiela de geurkaarsencollectie uit. Er is niet één maar er zijn drie goede redenen om de gehele collectie van deze geurkaarsen thuis te verzamelen; of om een geurkaars aan een dierbaar persoon cadeau te geven. De collectie wordt dit seizoen uitgebreid met de volgende drie nieuwe geurkaarsen:
- ‘SPRINGTIME IN A PARK’ . Shanghai, 2019. Delicate bloemen in een tuin in volle bloei.
- ‘WHISPERS IN THE LIBRARY’. Oxford, 1997. De herinnering aan de mysterieuze bibliotheek met kasten van antiek hout, volledig in de wax gezet.
- ‘BUBBLE BATH’. Beverly Hills, 2005. Een intiem ontspanningsmoment in een bad vol bruisend schuim.
De ‘Replica’ geurkaarten zijn vanaf oktober 2020 verkrijgbaar bij de Bijenkorf , voor een adviesprijs van €50.
Meer design artikelen? Check onze uitgebreide Lifestyle NWS designrubriek!
Wil jij op de hoogte blijven van al het laatste lifestyle nieuws en meekijken achter de schermen van de Lifestyle NWS redactie? Volg ons dan op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest!