Porsche 911 Carrera
Een paar maanden geleden kwam Porsche met de nieuwste generatie van de Porsche 911 op de markt, in eerste instantie alleen als 911 Carrera S en 4S. Nu komt ook de ‘instapper’ van de 911, de Carrera, beschikbaar als coupé en als cabriolet. Op termijn kunnen we ook nog de 911 GTS, Turbo, GT3, Carrera 4, Targa etc. verwachten.
Wat zijn de verschillen met de Carrera S?
Nou in de eerste plaats de prijs natuurlijk, de vanaf prijs van de 911 Carrera Coupé is vastgesteld op € 141.400 en voor de 911 Carrera Cabriolet op € 157.600. Die afwezigheid van de letter S scheelt toch minimaal € 15.000. Je levert wel wat meer in dan een letter S, de 3.0 twinturbo zescilinder boxermotor levert 65 minder pk’s. Ga je dat merken op de weg? Voor de sprint van stilstand naar 100 km/h heeft de nieuwe Porsche met 385 pk 4,2 seconden nodig, de Carrera S doet daar 3,7 seconden over. Qua topsnelheid gaat het om 293 km/h versus 308 km/h. Verder heeft de Carrera iets kleinere wielen, 19-inch voor en 20 inch achter. Verder is het model te herkennen “aan de enkele uitlaatpijpen”, de S heeft standaard vier uitlaatpijpen. De overige standaarduitrusting van de 911 Carrera, inclusief in de cabine, is verder precies gelijk aan die van zijn sterkere, duurdere broer.
Motor
Zowel de Carrera als de Carrera S hebben een 3.0 liter boxer-turbomotor met zes cilinders. Gekoppeld aan een nieuwe achttraps automaat (PDK), dezelfde als die in de Panamera. Hiermee worden de achterwielen aangedreven. Nieuw, om letterlijk wat ruimte te maken voor het plaatsen van een elektromotor (een 48 volt-systeem), waardoor ondanks de extra pk’s toch de CO2-emissie afneemt.
Meer autonieuws? Check onze uitgebreide Lifestyle NWS autorubriek!
Wil jij op de hoogte blijven van al het laatste lifestyle nieuws en meekijken achter de schermen van de Lifestyle NWS redactie? Volg ons dan op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest!