Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen staat bekend om z’n degelijke, wat onopvallende, auto’s maar af en toe veroorlooft het zich een frivoliteit om te bewijzen dat zij ook plezier hebben in het ontwerpen van een bijzonder model. Zoals nu met de T-Roc Cabrio. Van de gewone Volkswagen T-Roc zijn al meer dan 200.000 stuks verkocht, dus durft Volkswagen het aan om van deze compacte SUV een cabrio-versie te maken. Niet dat ze er veel geld mee gaan verdienen, want hoe groot is de markt voor dit soort auto’s. Daarom alle lof voor Volkswagen om toch met deze crossover cabrio te komen. Overigens wordt hij pas in het voorjaar van 2020 leverbaar. 

De buitenkant

In de basis is de T-Roc Cabrio een wat aangepaste T-Roc. De deuren zijn verlengd en verstevigd en natuurlijk kan het dak eraf. In 9 seconden vouwt het softtop dakje zich automatisch op, eventueel vanaf afstand met je sleutel. De nieuwe cabriolet wordt leverbaar als Style of als R-Line. Bij beide uitvoeringen is het mogelijk om het in- en exterieur van de auto geheel naar eigen smaak te personaliseren. De R-Line is gebaseerd op de Style en heeft sportieve R-Line looks en een R-Line interieur. Het onderstel van de R-Line is sportiever afgestemd en heeft progressieve besturing. Smaak verschilt natuurlijk, maar wij van Lifestyle NWS vinden de T-Roc Cabrio een hele gave bak. We kunnen maar één minpuntje bedenken en dat is de beperkte bagageruimte van 284 liter.  

De binnenkant

De T-Roc Cabrio is vanbinnen nagenoeg gelijk aan de gewone T-Roc. Dit houdt in dat het infotainmentsysteem up-to-date is en met de Digital Cockpit heb je haarscherpe graphics en het volledig digitale instrumentenpaneel is naar eigen wens in te delen. Er is één heel groot verschil met de gewone T-Roc en dat is het speciaal voor de T-Roc Cabrio ontwikkelde, 400 watt sterke 12-kanaals BeatsAudio soundsystem by Dr.Dre.  Er zit een multifunctioneel stuurwiel in en veel slimme features zoals automatische afstandscontrole (Adaptive Cruise Control) en rijbaanassistent (Lane Assist). Verder kun je kiezen voor verwarmbare voorstoelen, Keyless Entry, draadloos opladen en parkeerassistent (Park Assist). De R-Line uitvoering heeft speciale sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen.

Onder de motorkap

De T-Roc Cabrio komt met twee verschillende TSI-benzinemotoren, variërend van de 115pk sterke 1.0 liter TSI met een handgeschakelde zesbak tot de 150 pk sterke 1.5 TSI met zeventraps DSG-automaat.

Met deze motoren ga je geen stenen uit de straat trekken, maar dat is ook niet de bedoeling met deze cabrio. Wil je ook op dat gebied meer spektakel, dan hebben we goed nieuws voor je; er komt op termijn ook nog een ‘R’-editie van de T-Roc Cabrio aan. Deze heeft een 2.0 liter benzinemotor aan boord die 300 pk naar de voorwielen stuurt. De T-Roc Cabrio R gaat in 4,9 seconden van 0 naar 100 km/h. 

Prijzen van de T-Roc Cabrio uitvoeringen heeft Volkswagen nog niet bekend gemaakt. De nieuwe T-Roc Cabrio beleeft z’n wereldpremière op de komende IAA Motorshow in Frankfurt in september. 

Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio Volkswagen T-Roc Cabrio

 

Meer autonieuws? Check onze uitgebreide Lifestyle NWS autorubriek!
Wil jij op de hoogte blijven van al het laatste lifestyle nieuws en meekijken achter de schermen van de Lifestyle NWS redactie? Volg ons dan op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest!